تاریخچۀ کوتاه Lucky Strike
لاکی یکی از شناختهشدهترین و پرطرفدارترین برندهای سیگار در جهان است. این سیگار بهویژه در بین سالهای ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ به محبوبیت بالایی رسید. با وجود این، کمتر کسی میداند که لاکی اولینبار در سال ۱۸۷۱ با تولید تنباکوی جویدنی کار خود را آغاز کرد. باور عمومی این است که تنباکوی جویدنی میان کشاورزان و معدنچیان از محبوبیت بالایی برخوردار بود و اولین مصرفکنندگان این تنباکو نیز از میان این قشر بودند.
در 1934، برادرزاده زیگموند فروید به استخدام American Tobacco درآمد تا در بخش تبلیغات و همچنین ساخت و ارائۀ تصویر برند فعالیت کند. در آن زمان هنوز به طور گسترده از تصاویر زنان در تبلیغات سیگار استفاده نمیشد. در این دهه حتی زنان اجازه نداشتند که در محیطهای عمومی سیگار بکشند و سیگار کشیدن آنها هنوز تابویی جدی محسوب میشد. با شروع تبلیغاتی که در آنها از تصاویر زنان استفاده میشد، کمکم این تابو شکست و سیگار کشیدن زنان به نماد جنبشهای آزادی و استقلال آنها بدل شد. حتی در راهپیمایی زنان در سال 1929، به طور خاص سیگارهای لاکی به عنوان «مشعل آزادی» روشن میشدند و توجه رسانهها را جلب میکردند. در این دوران، لاکی به محبوبترین برند سیگار بین زنان تبدیل شده بود.
در سال 1942 بستهبندی لاکی تغییر کرد و رنگ غالب آن نیز از سبز به سفید تبدیل شد. در همین ایام، سیگار لاکی نیز در کنار کمل به جیره سیگارهای سربازان جنگ جهانی اضافه شد. هنوز هم در اکثر فیلمهای مربوط به جنگ جهانی دوم، پاکتهای لاکی در دست سربازان قابل تشخیصاند.
بعد از سالهای جنگ، محبوبیت این سیگار در آمریکا رفتهرفته کاهش یافت و به تبع فروش آن نیز کمتر شد. این سیگار امروزه در آسیا و آمریکای جنوبی بیشترین طرفدار را دارد. کم شدن کیفیت، بالا رفتن قیمت و کم بودن تنوع سیگار این برند را از دلایل اصلی کاهش محبوبیت آن میدانند.
دیدگاهها